Welcome to stichtinghelphelpen.nl   PLG_GSPEECH_SPEECH_BLOCK_TITLE Welcome to stichtinghelphelpen.nl PLG_GSPEECH_SPEECH_POWERED_BY GSpeech

Mensen en organisaties uit de Volta Regio kloppen regelmatig bij Wies en de Ghanese bestuursleden van Help Helpen Vision aan met de vraag of zij hun project willen steunen.  Krijgt hun verzoek een positief advies, dan wordt het voostel doorgestuurd naar SHH. Als ook  Nederland het ingediende plan goedkeurt, kan de fondsenwerving beginnen. De giften, die binnenkomen, worden naar Wies in Ghana overgemaakt. Vervolgens ziet zij toe op de realisatie van de projecten.
Sinds het bestaan van de stichting heeft het bestuur veel ervaring met ontwikkelingshulp opgedaan en de nodige contacten in Ghana gelegd. Vanaf 2011 wordt deze kennis meer en meer gebruikt om het Nederlandse bedrijfsleven te interesseren voor activiteiten in dit Westafrikaanse land. Een en ander heeft in 2013 geleid tot samenwerking met het Nederlandse bedrijf Dadtco en 600 agrariërs uit de omgeving van Wies. Dadtco heeft een rijdende cassavefabriek ontwikkeld voor het maken van zetmeel en koopt cassaves van de lokale boeren. Deze onderneming investeerde  zo’n 50.000 euro om het productieproces op een terrein in Golokuati te kunnen starten.
SHH bemiddelt steeds vaker bij het vinden van stageplaatsen voor Nederlandse studenten in Ghana. Vanaf 2010 hebben een veertigtal studenten verpleegkunde stage gelopen in ziekenhuizen in de Volta Regio. Negen daarvan hebben voor hun afstuderen onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om een opleiding verpleegkunde te starten bij het ziekenhuis in het stadje Kpando. Alle negen studenten zijn inmiddels geslaagd.

PLG_GSPEECH_SPEECH_BLOCK_TITLE PLG_GSPEECH_SPEECH_POWERED_BY GSpeech